Montañita babe!

4 augustus 2017 - Guayaquil, Ecuador

De afgelopen drie dagen hebben we rondgehangen op het strand in hippieplace Montañita. Hippies, reizigers, smoking, cocktails, streetart, surfing..... zomaar een paar woorden die Montañita beschrijven. We kwamen s avonds aan in een leuke hacienda, kleine appartementjes met het geluid van de zee op de achtergrond, hangmatje erbij en Spaans geklets..heerlijk. Als extraatje twee leuke honden, die ook van de hangmat houden :). Een nachtje geboekt maar s morgens gelijk besloten er twee bij te boeken.

De eerste dag in Montañita hebben we lekker uitgeslapen, strandwandelingen gemaakt, dode zeeschildpadden gezien welke opgepeuzeld door een soort gieren en gezwommen in de zee. S avonds lekker gegeten en cocktails gedronken.

De tweede dag was een stuk avontuurlijker, we gingen het wildlife in de zee spotten. Als eerste zagen we de leuke vogels met blauwe voeten; bluefootboobies. Hoe ouder deze diertjes worden, hoe blauwer hun voetjes worden. Een bekende vogel op de Galapagos eilanden en nu al gespot. Na het bevaren van een hoop golven en klapperen op het water, werd het bootje afgeremd en lagen we dobberend te wachten op the humpbackwhale. Wauw! Wat hebben we een hoop rugvinnen gezien en staarten en super dichtbij onze boot. Op het voordek moesten we vanwege de veiligheid af en toe even opzij schuiven...een vin is enorm en we konden ons de kracht ervan ook voorstellen. Steeds gingen we op zoek naar een nieuw plekje om deze mooie dieren te spotten, links van de boot, rechts, voor ons en eentje ging stiekem achterlangs. Twee of drie tegelijk en steeds rustig door het water glijdend. Als kers op de taart kregen we een spelende whale te zien. Deze mannetjes proberen met hun gekke sprongen en zwaaiende vinnen indruk te maken op de vrouwtjes. Indrukwekkend! We hebben zeker een half uur liggen dobberen om deze whale zijn show te zien opvoeren. Na het walvisspotten hebben we in een baaitje nog even gesnorkeld, maar vanwege de tijd konden we niet ondiep genoeg komen en dus weinig gezien. En...het hoogtepunt hadden we tenslotte al gehad.

De laatste dag in onze surftown hebben we gesurfd, een poging tot gedaan en af en toe heel eventjes de golven meester geworden. Er waren heeeeel veel golven, kort achter elkaar, groot en klein en het koste niet alleen veel moeite om op het bord te staan, ook het trotseren van de golven was een uitdaging (voor Marieke dan, Sam sprong er zo doorheen ;)) We hebben het in iedergeval goed gedaan..voelen we aan onze armen *spierpijn*.

Gisteravond de bus naar Guayaquil genomen, de gehele Malecon, boulevard, afgelopen omdat de taxi ons op de verkeerde plek had afgezet.... gelukkig wordt ons handen en voeten Spaans steeds beter en hebben we ons hotel gevonden.

En nu...nu zitten we op het vliegveld.....onze trip naar de Galapagos eilanden gaat beginnen. We treden straks een en al national park binnen, bezoeken de dieren die daar leven en zijn erg benieuwd naar de bijzondere wereld van deze dieren en eilanden ❤

Hasta luego! X

1. Mirjam:
    4 augustus 2017
    Leuk!!! Veel plezier en geniet lekker van de reis en de Galaposeilanden!!!