Galapagos cruise - dag 2

11 augustus 2017 - North Seymour Island, Ecuador

Na veertien uur varen komt de boot rond vier uur s nachts tot stilstand. We weten dat, omdat we onderin de boot de motor horen ronken wanneer die vaart. De boot wordt aan anker gelegd en wij slapen gelukkig nog even verder. Om zeven uur klinkt de bel, breakfast is ready. Eitjes, fruit, brood, granola en verse fruitsap, een stevig begin van de dag.

We starten de dag op Punta Vicente Roca, op isla Isabela, met het varen in de twee kleine bootjes, dinghy's, die aan en op de boot hangen. De eerste schildpadjes steken hun kopjes boven water, de blue foot boobies laten zichzelf zien en de zwarte marine iguana zijn bijna onherkenbaar wanneer ze zichzelf opwarmen aan de rotsen. Na het varen trekken we de wetsuits aan en wordt er gesnorkeld. We zien volop turtles, boven ons, onder ons, naast ons en soms alles tegelijk. Er zijn er super veel!! Ook zien we op de kant en in het water de furseal, deze zeeleeuw is wat schuwer dan de galapagos zeeleeuw. Dit onthoudt ze er echter niet van om in dezelfse wateren als ons te zwemmen, er schieten er een paar snel langs onsheen!

S middags krijgen we een super lekkere lunch. We hebben van alles lekkers gegeten. Veel vis, maar ook kip, garnalen, pasta, en lekkere groenten.

Na de lunch gaat de motor van de boot weer aan en varen we in twee uur door naar Punta Espinoza op isla Fernandina. Hier snorkelen we vanuit de dinghy en zien we de iguana onder water, etend van het groen dat er te vinden is. Heel raar om deze dieren, die je normaal boven water ziet met zijn klauwen en staart en zonder vinnen, nu onder water te zien. Wederom zien we veel schildpadden, overal en zo rustig en dichtbij. Ook een manta ray laat zichzelf zien en klappert daarna flink in het zand waardoor hij zich verstopt voor ons en andere dieren die zich in zijn omgeving bevinden. Zoals? Nou een vogel. Een vogel? Ja een vogel die onder water duikt om zijn voedsel te halen. Het water wordt steeds helderder en blauwer! Nog meer zicht om de schildpadden te zien! En dan zetten we onze route weer in terug naar de boot. Hier wacht een lekkere maal, kijken we wat beelden van de Galapagos eilanden op National Geographic en nemen een duik in bed. Wauw...deze nacht gaat het slapen vast lukken want de boot ligt stil voor anker.

Zzzz.....
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade